Zdrava hrana = ukusna hrana

Prvo moramo da odbacimo predrasudu da je zdrava hrana ne ukusna. Kada jedemo sveže voće i povrće, da li ćemo reći da je ne ukusno ili ćemo ga u slast pojesti. Naravno postoje namirnice koje ne mogu da se jedu sirove i njih treba termički pripremiti.

Da li stvarno mislite da je hrana ukusna samo ako ima dosta masnoće, soli i šećera?…………umalo zaboravih i vegete ili začina C.
Dodatkom začina poboljšavamo ukus jela koje pripremamo. Medjutim, zaboravili smo prave ukuse jer smo preterali u stavljanju gore navedenih začina.

Da li ste ponekad pogledali ili samo bacilli pogled na emisiju “Paklena kuhinja” gde dotični šef kuhinje menja lice i naličje odredjenog restorana, ali na samu pomisao “nečeg žutog”u jelu “diže mu se kosa na glavi”. To “nešto žuto” je vegeta ili začin C. Da li ste ikada pokušali da ne stavljate u jelo taj začin? Da li ste primetili da su sva jela sličnog ukusa gde se stavlja taj začin?, obratite pažnju. Pitajte svoje bake da li su imale vegetu ili začin C kada su one počele da kuvaju?!

Pokušajte nedelju dana da stavljate samo so i razne druge biljne začine sem onog “žutog”. Toliko postoji lepih i ukusnih biljnih začina koji će vam pomoći da oplemenite jelo. Danas se kod nas na tržištu mogu pronaći različiti začini i iz stranih zemalja. Možda bi za početak trebalo koristiti naše domaće biljne začine i malo istražiti sa kojim se jelom najbolje slažu. Ionako dosta vremena provodimo za internetom, zašto onda ne bi i tome posvetili pet minuta vremena. U nekim većim supermarketima se mogu kupiti saksijice svežeg biljnog začina, a na papiru u koji je umotano piše uz šta se slaže.
Ponekad kada nemam neko povrće za salatu u kući, samo iseckam listove iz saksija sa biljem i napravim savršenu osvežavajuću salatu.

Isto tako pokušajte nedelju dana da izbacite šećer iz ishrane, a kasnije ćete uvideti da će vam i  vrlo male količine zadovoljiti potrebu za slatkim.

Da bi ste uvideli da sve ovo ima smisla, pogledajte recepte nekih stranih kuhinja, gde se koristi obilje biljnih začina.

Svi smo mi učili da kuvamo od naših mama (neki i od tata), a one od njihovih. Ne znači da smo pogrešno naučili, samo smo zaboravili kako su kuvale naše bake, tada se poštovalo kada će se odredjena hrana jesti. A danas?

Postoji još jedna stvar koja čina naša jela zdravim, a to je sam način pripreme namirnica. Svi znamo da se prženo i pohovano ne preporučuje u pravilnoj ishrani. Za većinu povrća je dovoljno  dvadeset minuta kuvanja u vodu, za neka i manje. Koliko dugo vi kuvate povrće u nekom jelu? Pokušajte sledeći put da ne ubijete sve ono što je vredno u našim namirnicama.

Ne znam da li ste primetili, ali ponekad najednostavija jela budu najukusnija.

Advertisements

Tags: , , , ,

About zdravlje na dan

Nutricionista koji voli da sije i kuva!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: